Bloková výnimka je v platnosti od 1. 11. 2004. V praxi to znamená, že výrobcovia ani importéri už nesmú odmietnuť prijatie reklamácie ani nijako obmedziť záruku, ak si majiteľ vozidla nechá vykonať opravu v inom než autorizovanom značkovom servise.
Výhody pre motoristov
- Majiteľ vozidla absolvovaním pravidelnej servisnej prehliadky v nezávislom servise nepríde o koncernovú záruku na vozidlo. Na druhej strane, jeho návštevou môže ušetriť značnú časť finančných prostriedkov. Podmienkou je však použitie náhradných dielov v originálnej kvalite, alebo kvalitatívne rovnocenných náhradných dielov. Zo strany nezávislého servisu je potrebné vykonávať všetky servisné úkony predpísané výrobcom vozidla podľa stanovených servisných intervaloch a ich evidencia v servisnej knižke.
- Značkový servis nemôže odmietnuť a neuznať reklamáciu z dôvodu vykonania údržby vozidla v nezávislom, neznačkovom servise. Platnosť zákonnej alebo predĺženej záruky tiež nemôže byť podmienená povinnosťou vlastníka vykonávať všetky opravy v sieti autorizovaných značkových servisov.
- Ak by chcel značkový servis spochybniť platnosť záruky, musí relevantnými dôkazmi preukázať použitie neoriginálnych dielov nedostatočnej kvality alebo nedodržanie pokynov od výrobcu vozidla. V tomto prípade je dôkazné bremeno na strane autorizovaného predajcu.
Výhody pre autoservis
- Jednou z nich je možnosť vykonávať servis, údržbu a opravu nového vozidla v záručnej dobe. Pritom je potrebné dodržiavať všetky postupy a rozsah prác ktoré predpisuje výrobca vozidla.
- Právo na prístup k technickým informáciám pre nové automobily, prístup k originálnym náhradným dielom, servisnému vybaveniu a školeniam na rovnakej úrovni, ako je tomu v prípade značkového servisu.
- Možnosť nakupovať originálne a kvalitatívne rovnocenné náhradné diely, diagnostické zariadenia a získavať informácie od nezávislých distribútorov náhradných dielov.
Máte ďalšie otázky ohľadom blokovej výnimky alebo jej uplatnenia v rámci fleet programu? Neváhajte nás kontaktovať.